Uczniowie kl. 6 i 7 realizowali projekt edukacyjny „Tworzenie gier matematycznych”, który miał na celu rozwijanie umiejętności matematycznych. Pobudzał też kreatywności uczniów poprzez projektowanie własnych gier. Uczniowie pracowali w małych grupach, co sprzyjało rozwijaniu współpracy i komunikacji. Głównym zadaniem było stworzenie gry edukacyjnej, która w atrakcyjny sposób pomoże utrwalić wybrane zagadnienia matematyczne, np. ułamki, procenty, pola figur czy równania. Wszystkie grupy wykonały grę planszową. Projekt łączy naukę matematyki z elementami programowania, grafiki i projektowania, co rozwija różnorodne kompetencje. W trakcie pracy nad grą uczniowie opracowali zasady, pytania i zadania matematyczne, ćwicząc przy tym logiczne myślenie. Gotowe gry zostały zaprezentowane podczas wspólnej lekcji, kiedy to inne grupy miały okazję w nie zagrać i je ocenić. Projekt angażuje uczniów dając im swobodę twórczą i pozwala zobaczyć praktyczne zastosowanie matematyki. Taka forma nauki zwiększa motywację i ułatwia przyswajanie trudnych pojęć. Dodatkowo uczniowie rozwijają umiejętności organizacyjne i uczą się odpowiedzialności za efekty swojej pracy.